31 januari 2006

31 januari

Idag har jag roat mig med att klocka mina datorer för att kunna jämföra med Micke och här är resultatet....

Dell Dimension XPS R450 från 1999 med 256 mb i ram och pentium 2 (även kallad vita datorn), startar med win 98 efter 2 minuter och 10 sekunder

Dell Dimension 8200 MLK från 2003 med 512 mb i ram och pentium 4 (även kallad svarta datorn), startar med xp home edition efter 1 minut och 19 sekunder

HP Pavilin D1290.SE Desktop från 2005 med 1024 mb i ram och pentium 4 (även kallad gråa datorn), startar med xp home edition efter 1 minut blankt

På jobbet idag så pratade vi just om det gick att få in XP i den gamla dell datorn och en kollega hade tagit sin till jobbet för att skrota den så han plockade ut alla sina minneskort och skänkte till mig. Nu gick det bara att få in ett till på 128 mb och då startade den efter 1 minut och 20 sekunder.

Alla starter är så att skrivbordet kommer fram och datorn är användbar. Det är sen lite olika mycket som ska startas men alla har virusprogram.

Idag har jag fotat min värmeplatta på jobbet på nytt och det kommer jag att visa imorgon.

Inga kommentarer: