03 januari 2006

3 januari

Även denna vecka har jag semester, det börjar kännas väldigt lyxigt och eftersom jag är van vid mycket fart och fläkt så blir jag nu när barnen är hos sin pappa väldigt rastlös. Det är inte så himla lätt att bara ställa om sig från att ständigt vara på språng till att bara vara...

Jag har därför varit ute och gått och gått och gått och gått... Kallt är det också. Isande kallt. Därför kom mitt nya klädesplagg som en gåva... Jag har nämligen fått min mammas päls (tack mamma, du är bäst)

När jag provade den så sa jag "är jag inte lite för ung för att ha päls" mamma svarar då kvickt... nääääää så ung är du inte längre.. ja ja ja. Det är väl sant. Jag är ju 13227 dagar....

Jag stormtrivs i alla fall i mitt nya klädesplagg och kan inte låta bli att reflektera över att här i Stockolms trakten har vi en annan syn på päls än i tex norrbotten (där jag faktiskt har släkt). Där tillhör en päls standardutrustningen (nästan i alla fall)

Många tycker säkert att det är ju för att de har så mycket kallare och så mycket längre vinter än oss Stockholmare. Det kan jag hålla med om. Jag kan också tillägga att kylan här är fuktigare och känns genast mycket kallare. Jag tycker om norrbotten men jag är inte säker på om jag skulle klara av den mörka årstiden där..

Någon som började se Prison Breaker igår på Tv3??? Det är en kanon serie som jag kommer att följa under våren så därför bojkottar jag serien på TV4. Jag kan ju inte bara se på TV i vår..

Kram

Inga kommentarer: