11 januari 2006

11 januari

Idag så är jag så otroligt glad och lycklig, jag ska nämligen på fest och inte vilken fest som helst...

Jag har fått 1 biljett till idrottsgalan på måndag och det är då ingen läktarbiljett utan en biljett nere på golvet, dvs vid middagsbordet...

Klädsel är smoking/mörk kavaj och eftersom jag inte passar så bra i det har jag valt en klänning. Skräddaren bara skakade på huvudet när jag stövlar in hos honom och vill få honom att fixa en långklänning som är förstörd på nedersta delen..

Han blev riktigt upprörd hur jag har misshandlat denna klänning och jag blev anklagad för både det ena och det andra.

Tillslut lyckades jag övertala honom att tyget ovanför knäna är helt okej så att jag vill att han förvandlar min långklänning till en tuff coctailklänning i knälängd..

Sen när han frågar när den ska vara klar och jag glatt säger på lördag så suckar han åter igen men han lovar att den är klar på lördag..

Nu när man ska på galamiddag så är det inte bara en klänning man ska ha utan skor, handväska, hårfixning och makeup.

Jag ber honom därför att klippa av en liten tygbit för att jag ska kunna ge mig ut och leta efter skor och handväska... Hittar ett par perfekta skor men 1000 kr är lite för mycket för mig så det blir det inte utan jag funderar på att ta ett par som jag har hemma men de är det snörning på längs benet och för att få dessa skor att sitta kvar så brukar jag antingen snöra så att fettvalkarna hänger över snöret eller sitta och snöra om dem var 10 minut.

Jag lovar att lägga ut foto på mig själv på sidan innan jag beger mig till galan. Sen när TV-sändningen slutar så öppnar baren och dansgolvet så då är det party. Kul kul..

Här ser ni övre delen av klänningen

Inga kommentarer: