10 januari 2006

10 januari

Ikväll är jag trött.. eller rättare sagt slut i huvudet. Anledningen till det är att jag har kört 3 stycken 7-åringar till deras tennis.. Ni som säger att tjejer tjattrar. Håll i hatten för dessa tre i hopp är inte att leka med.

Trots att tennisträningen bara är i 40 minuter och att vi bor 10 min bilresa ifrån tennisen så tog det totalt 1 t och 45 minuter...

Jag gick raka vägen hem för att hämta bilen, åker till fritids och hämtar dessa tre. Kollar av att alla har med sig sina tennisrack, ryggsäckar, dyngsura vantar, mössor och termobyxor.

Tar mig till hallen där alla tre rusar ur bilen för att komma in i hallen. Jag ropar tillbaka alla för att påminna om att de har väskor att ta med sig in.

Sen är de riktigt snabba på att byta om (tog bara 10 minuter) så nu har de hela 10 minuter att slå ihjäl innan de ska börja spela. Jag har aldrig sett såna stökiga småkillar någonsin.

Efter att jag har sagt till dem lite för många gånger så säger den ena till mig "Har du ingen humor?"

Nä jag har väl inte det sa jag lite suckandes...

Sen var det 40 minuters lugn och ro när de spelade. De hade en lek på slutet då de skulle samarbeta. Alla försökte ta bollen först och ville vara ensam om att skjuta tillbaka den. Något samarbete var det inte tal om...

Sen kommer eldprovet. Att få alla 3 att duscha någorlunda tyst och någorlunda kvickt. Eftersom det var på herravdelningen kunde jag ju inte stolpa in där heller. Efter alldeles för mycket gap och skrik så bestämde jag mig för att de var själva där inne så jag stolpade in (till deras fasa) och styrde upp dem lite.

Bilfärdem hem var nästan lugn och till slut så kom vi hem.

Funderar vilket som är värst, sitta och köra jämt eller turas om med övriga. Trots ljudnivån är det bättre att turas och hjälpas åt..

Inga kommentarer: