17 januari 2006

Rapport från idrottsgalan

Väl framme vid Globen så var inte VIP-entréen vid ingång 2 utan alla fick gå in direkt i Annexet. Ingången "vaktades" av 2 herrar i höga hattar och en röd matta var utrullad.

När vi väl har hängt av oss i garderoben så gick vi in till välkomstdrinken där var det ett medieuppbåd utan dess like. Jag tror bestämt att de missade något för ingen tog kort när vi gjorde entrée.

Maten var sagolik... Det går inte att beskriva utan just sagolik..

Vid middagsbordet så var det en frågetävling (jag är inte så förtjust i sånt) men eftersom hela bordet kunde vinna en flaska champagne eller så kunde en enskild vinna en Samsung SGH-D600E så var även jag med.

Mina bordskamrater lade ner mycket energi när de wappade in på hemsidor för att ta reda på hur gammal Gunde var i år, månader och dagar när han tog sitt första OS-Guld.

Han var 22 år, 1 månad och 2 dagar...

Vårt bord vann inte champagne men när de ropar upp att vinnaren av mobiltelefonen sitter vid bord 135 (som jag) så var spänningen olidig...

När de sen ropar mitt namn så trodde jag att jag skulle dööööö. Prata inför folk är jag van vid en sisådär 70 personer klarar jag lätt men att gå upp på scen inför 2500 personer ja det var en pärs...

Musiken spelar, alla klappar och jag går fram till scen hör Treutiger säga något i micen om att jag inte ser direkt lastgammal ut och sen säger de att jag först hade skrivit 1 dag men ändrade.. Varför ändrade jag??? Vad svarar man på det när man inte är kvicktänkt.. "ähhh det var bordets förtjänst" kläckte jag ur mig... *DUMSNUT* mina kollegor och kunder kom fram sen och sa att det var lite charmigt...

Galan gick väl som den skulle, vips var den slut och dansen öppnade och jag dansade och dansade.. När även den var slut och jag och mina kollegor står ute och väntar på en taxi så dyker det en limosin upp vi hoppar in, dricker champagne och hamnar på en efterfest på Stureplan.. (stackars den som fick betala limon och drickat där)

Det blev inte sista tåget hem utan 4.00 ramlade jag in genom ytterdörren och det var tungt att komma upp i morse men ska snart bege mig till jobbet..

En snabb sammanfattning är att det var superkul!!!

Inga kommentarer: