13 januari 2006

13 januari

Fredagen den 13 huuuu någon som har stannat inne idag för att undvika olyckor?? Inte jag i alla fall. Jag har jobbet hemma men det är för att C skulle till Punktionsmottagningen på KS/HS. Han har fått en knöl på halsen som läkaren på vårdcentrale inte kunde komma på vad det var. Det är antingen en halscysta (ofarligt) eller infektion i lymfkörtlar. C har därför lämnat ifrån sig lite blod och nu idag lite celler ifrån knölen som är stor som en studsboll och flyttbar.

Jag gjorde som vanligt... BLUNDADE!!!

Sista månaden så har vi inte gjort annat än gått till läkaren tycker jag. R har opererat bort en leverfläck och då läste jag alla informationsblad som fanns i det rummet. Snacka om stöd (stackars barn) sen har R haft problem med röda och gula ögon sen i november. Det kommer ifrån linserna så han har fått antibiotika droppar, kortisondroppar och nu ska han till optikern för att se om det är linsvätskan eller linserna eller en tillfällighet. Allt detta med ögonen ledde till 3 besök på vårdcentralen och 4 timmar på ögonakuten dagen innan nyårsafton....

Sen när R börjar närma sig friskstadiet är det dags för nästa... Nu tar det 10 dagar innan vi vet om det är operation eller antibiotika som gäller... och sen är det väl barn nr 3's tur...

Idag har jag meckat lite med drivrutinerna till grafikkortet. Jag är nästan säker på att HP la in något sorts script som återställer en del av mina installationer. Skrivaren fick jag installera 5 gånger innan den var kvar. Drivrutinerna fick jag "bara" installera 4 gånger innan de fungerade.

Varför uppdaterade jag nu drivrutinerna... jo för att ett av mina CSI spel fungerade inte på de gamla... jag har ju Nividia GeForce 600 GT och med ett sådant supergrafik kort bör det ju fungera...

Det var ju inte bara därför, sonen klagade på att hans Battlefield 2 Special Forces inte fungerade heller och eftersom vi fick samma typ av fel så tog jag tag i saken...

Inga kommentarer: