05 januari 2006

5 januari

Det är så mycket skriveri och tyckerier om biltullarna... Det är ett svårt betalningssystem och kronofogden tror att det kommer att leda till 30.000 nya betalningsanmärkningar... jamen är detta sättet att få ner lånandet på??

Jag har i alla fall min lilla transponder så jag behöver inte bry mig mer än att ha pengar på kontot samt att jag har bestämt mig för att INTE åka förbi en biltull så länge det kostar mer än 0 kr..

Det märkliga är dessutom att om jag behöver ha bilen till ett kundbesök och åker förbi en tull så kommer inte den kostnaden att hanteras som tex parkeringsavgifter (dvs jag får betalt för utlägget) nää så lätt ska det inte vara utan nu får jag betalt för utlägget men jag kommer att förmånsbeskattas för betalningen. Hallååååå säger jag bara.

Syftet är gott men systemet stinker...

Inga kommentarer: