30 november 2005

30 november

Nu har jag inte uppdaterat på länge. Det har varit så otroligt mycket att stå i. Lägenheten fick jag inte *suck och pust* men det är någon mening med allt sägs det. Meningen denna gång var att rummet jag började renovera för 1 år sedan blev färdigt nu (snart).

Igår inhandlades lister som är för uppmontering och när det är klart bär det av till IKEA för att köpa en bänkskiva som ska användas som datorbord / skrivbord. Lampor ska också köpas.

Det enda som fattas sen är en ny säng men det får bli efter jul. Sängen som sonen har är ruskigt gammal och ärvd så jag får dåligt samvete.

Igår kom 202 salamikorvar hem till mig kl 20.00. Vi stod och packade och ringde folk och bad dem hämta salamin. Det mesta blev vi av med men mitt kylskåp är ändå fullsmockat med salami.

Eftersom allt ska hända på en och samma gång så pajade den ena datorn hemma. Det är den enda uppmonterade datorn just nu (den andra står nedmonterad i väntan på att rummet ska bli klart) vi gjorde systemåterställning efter systemåterställning och sen en total systemåterställning och då när vi startade om datorn står det "The harddisk is corrupt, please replace it" så då ringde vi service som kommer och hämtar den inom 3 arbetsdagar...

Detta är då en HP dator och jag har bara haft problem med den. Tacka vet jag Dell. De två Dell datorerna som jag äger har alltid fungerat klockrent. Denna HP dator är dessutom bara 7 månader gammal...

Som sagt så går det ingen nöd på oss eftersom vi har 2 datorer till men de är (enligt sönerna) inte dugliga att spela på.

Inga kommentarer: