04 november 2005

4 november 2005

Tandläkare.... ja jag avbeställde min tid men stackars barnet S fick gå på sin tid.. När han skulle röntga tänderna fick jag massor med flash backs.. Trots att jag alltid får använda den minsta ploppen att bita på så känns det alltid som jag ska kräkas.. Inte var det bättre för S så till slut slapp han röntga tänderna.. Tandsten skrapades, jag fick en lektion i tandborstning mm mm. Dock inga hål.

Istället för bokmärke så fick han gå hem med en folder, hur man borstar tänderna och en orange tandborste.

Son nummer två (C) väntar på att bli kallad till tandregleringen för att få en bedömning om han ska få tandställning. I våras sattes han upp på visning inför hösten, jag har ringt flera gånger och frågat när han ska visas. Nu har visningen varit och han kom inte med. Jag fick nu höra varför. De har alldeles för lite pengar för att låta alla som har behov för tandställning få det. Därför måste tandläkaren prioritera de värsta fallen och låta dem gå på visning hos tandregleringen. Jag vet inte om jag ska vara glad eller inte åt att hans fall inte är värst men det innebär ju också att han kan bli utan hjälp. Nu ska han få gå på visning till våren om det inte blir för många svåra fall då faller han bort igen.

Tandläkaren upplyser mig om att hon inte bestämmer budgeten utan ger mig ett nummer till kommunkontoret där man kan klaga. Det ska jag göra men mannen jag ska klaga till har semeter och återkommer om 1 vecka..




Skandal tycker jag

Imorgon är det EFIT så med tanke på veckans fråga så får jag nog vara försiktig med tanke på vad veckans fråga går ut på..



Inga kommentarer: