11 november 2005

11 november

Det verkar som om länkningen till smiley-centralen igår ställde till med en del problem. Nu har jag infogat bilden på ett annat sätt istället hoppas att problemen löser sig.

Stockholm är överöst av gratis tidningar. På väg till jobbet går jag förbi 5 stycken olika utdelare av city eller metro. På vägen hem på fredagar så är det sourze som delas ut.

Fördelen med det är att när det är lätta sudoku så hinner jag först ta city-tidningen och lösa den på pendeln (10 minuters färd) och sen ta en metro för att lösa den på de ca 8 minuterna till jobbet. Det är bara när de är lätta som i morse..

I sourze var det en kommentar som var lite kul den tillhör artikeln "Sanningen om oss 40-talister"

Kommentaren lyder
"Det är fel att skylla allt på 40-talisterna. I själva verket är allt min grannes fel. Han är ondskan personifierad. Genom Voodoo stick i en gammal Barbie docka frammanade han Mona S. På egen hand har han åstadkommit växthuseffekten genom sin sura kamla Klippo sam han kör tidigt om söndagsmorgon. Alla hans synder och elakheter får inte plats här men listan är lång"

Jag fattar inget men den människan verkar må dåligt.

Nu ska jag laga middag till barnen och dricka lite vin.

Inga kommentarer: