01 november 2005

1 november 2005

Ska jag skaffa hund (ja ja jag är allergisk men jag kan ju få drömma) så ska det vara en borderterrier. Varför då kan man undra, jo man ska köpa en hund som passar en och en borderterrier är liten till växt och vikt precis som jag. Den är dessutom ettrig precis som jag är.


Ibland har man perioder där man känner sig X-tra ettrig. Just nu har jag en sån period. Jag undrar över bloggetik och slänger ut mina tankar men ingen kommenterar offentligt (jag förstår dem).

Sen har vi den där idrottsstyrelsen där ordföranden avgår. Vem kräver extra årsmöte eftersom stadgarna säger det (himla paragraf ryttare tänker ni säkert) jo jag.. Övriga ledamöter är emot det men jag får i alla fall till ett extra styrelsemöte för att disktuera frågan. När jag går dit så känner jag att jag kanske var lite för rabiat och öppnar med att säga att nja jag tog väl i.. Vad händer då jo alla säger "Klart vi måste ha extra årsmöte, vi kan ju inte inleda ett 40-års jubileeum annars" men ingen kan säga "Du hade helt rätt och vi hade helt fel!"

Varför är det så svårt att för dessa kvinnor och män i styrelsen att erkänna att de hade fel. Är det för att de är erfarna, jurister, ekonomer och i chefsposition eller är det för att jag är en oerfaren styrelseledamot som dessutom är liten och nätt.. Ja det kan man fråga sig.

Sen har vi privat där jag är ettrig och tjatar om integritet, respekt mm mm.

Ja ja. Man har bra stunder och man har dåliga stunder....

Kommentera gärna mina inlägg.. även om ni inte är helt överens med mig.. jag älskar att diskutera saker och ting...Kommentera gärna mitt inlägg om bloggetik.. Glöm inte att besöka Tjejsnack som är uppdaterad..



Kramizar

Inga kommentarer: