04 november 2005

Lagom är bäst

Idag har jag varit och fixat naglarna. Min svägerska håller på och utbildar sig till nagelteknolog och när det bara kostade 250 kr att få naglarna uppbyggda så passade jag på. När hon är färdigutbildad så stiger priset.

Jag har aldrig kostat på mig att bygga upp naglarna. Av flera skäl, dels tycker jag att det är dyrt och dels tycker jag att det är som med sidenblommor. Klarar jag inte av det så ska jag inte fuska mig till det.

Men nu har jag slagit till och fuskat.. dock är de inte super duper långa utan de ser normala ut. Sen är det fransk manikyr så att det ser naturligt ut. Precis som skönhet ska vara, naturlig..


Många undrar säkert varför jag inte passar på att göra dem långa och röda.. Dels kräver de mycket mera underhåll och sen så är tangentbordet mitt arbetsredskap och hur ska jag kunna knacka på det hela dagarna med långa naglar...

Puss & Kram

Inga kommentarer: