17 november 2005

17 november

Idag anmälde jag mitt intresse på en 4:a på 80 kvm. När dagen var slut så hade jag mail om jag var välkommen på visning och nu får jag sån beslutsångest.

Idag bor jag på 71 kvm där 2 barn delar på ett sovrum. Där skulle alla barn få varsitt rum.

Idag bor jag i 10 år gammalt område på bottenvåningen med stor och fin uteplats. Gångavstånd till skola, tåg, affärer osv

Sen skulle jag bo i 60 år gammalt område 2 tr upp med 2,5 km längre till allt än idag.

Fördelen är större, billigare

Frågan är om barnen tycker att de fördelarna är bra. Helt plötsligt hade det barn som tyckte att det var trångt inget emot att bo så...

Får göra en plus och minuslista... Det får alla barnen också göra. Alla har ju olika förutsättningar...

Det som är lite kul är att den störst rum idag kan ta det minsta.... Har viljan att städa minskat med åldern ;-)

Inga kommentarer: