18 november 2005

18 november

Jag är en människa som hela tiden försöker ha svaren färdiga, istället för att invänta tillfällena och se vad magkänslan säger. Ett exempel är nu när jag funderar på lägenheten. Jag skriver plus och minus listor. Pratar med barnen, funderar på avstånd som de som bor på landsbygden skulle tycka var väldigt löjligt. Det är ju bara 2,6 km. Eller som Annelie sa, går det inga bussar där du bor längre.

Jag önskar att jag kunde konstatera att jag ska på visning, gå dit och se vill jag bo här och sen fatta beslut. Istället försöker jag fatta beslutet innan för att visningen ska bli sista vägledningen.

Det är likadant överallt. Jag lever som om mitt liv är ett projekt. Har alltid en reservplan tillhands. Det jag borde lära mig är att projekt har jag på arbetstid. På fritid har jag livet och det går inte att förutspå..

Trodde att det sista året skulle ha lärt mig mer. Jag har blivit klokare men inte tillräckligt klok eftersom jag inte lever efter det sättet jag förespråkar..

Dagens citat är:
Ett liv utan sorg är som en målning utan skuggor

Inga kommentarer: