05 november 2005

5 november 2005

Igår när jag var och fick mina naglar fixade så bjöd min snälle bror mig på middag samt provsmakning på rökt älgkött *mums*. När jag hade mumsat i mig det goda rökta älgköttet så berättar han att det var älghjärta *urk* bara vetskapen gjorde att jag fick känslan av att vilja kräkas.. Säkert larvigt men så är jag men jag kan erkänna att det var gott.

Apropå mina nya naglar igår så har jag lite funderat på det hur det kommer sig att man lägger så mycket tid, energi och pengar på sitt utseende. Allt i form av kläder, smink, hår, hårinpackningar, nu naglar mm mm.

Varför är man inte nöjd med sig själv ändå.. Många undrar vem man vill behaga men anledningen till att jag fixar och donar är för att jag själv ska må bättre! Jag kan tillägga att jag tillhör inte dem som är extrem utan jag är nog en medelmåtta i tillpiffning..

Idag har jag fotat inför EFIT, har lite meck för att få upp bilderna bara för det går trögt så de kommer imorgon istälelt. Ett besök på kyrkogården har vi gjort för att tända ljus åt pappa. Det är alltid lika sorgset. Trots att det är 16 år sedan pappa gick bort så tänker jag på honom varje dag. Pappa gick bort det året jag skulle fylla 20 år och det känns som om det är därefter har hänt en miljon saker jag skulle vilja att han visste om och fick vara med om men det är ju så livet är och jag gläds åt att han slipper lida för MS är en sjukdom som är tuff....



Voffsingen är min brors..

Inga kommentarer: