22 november 2005

22 november

Nu har jag ändrat första meningen 3 gånger så nu skriver jag om något annat!

Då vet jag inte ens vad jag ska skriva om...

Hur hittar man balans i livet, balans mellan arbete och fritid så att man orkar med båda delarna.

Jag har försökt avboka två saker som jag har i helgen utan att lyckas för att de jag ska träffa har sett fram emot det.. Varför kan jag inte säga "det handlar om min hälsa jag kan inte göra ditt och datt" istället tänker jag "nästa gång ska jag inte boka upp mig så mycket"

Varför sätter man ständigt andra människor före sig själv. Varför kan man i vissa fall inte säga ifrån men i andra fall kan man väldigt lätt bara hugga bort den stadiga väggen att luta sig mot.

Det känns inte som om jag har lärt mig så oerhört mycket på det sista året men när jag sa det till en vän sa vännen "du är ju inte lika utbränd som du var förra året" fysiskt så är jag inte lika dålig som då men fördelen var att då kunde jag sova bort de här jobbiga sakerna som måste redas ut och det är lättare att sova 18 timmar per dygn och slippa allt praktiskt mot att sova 8 timmar per dygn och förväntas göra allt praktiskt samtidigt som jag funderar på hur jag ska lyckas ändra mig så mycket som krävs för att jag ska slippa det här...

Inga kommentarer: