02 november 2005

2 november 2005

Just nu funderar jag mycket över etik och moral. En sak som slog mig är hur bloggar besöks. Jag roade mig igår kväll med att titta lite på bloggtoppen och det jag upptäckte att det är killars bloggar som ligger högt upp och de tjejers bloggar som ligger högt uppe är ofta inriktade mot tjusighet. De tjejer som skriver om allvarligare saker kommer inte så högt upp. Är det för att de är tråkiga att läsa, jobbiga att läsa eller ointressanta att läsa? Varför är tjejers bloggar bara accepterade om de är sex inriktade istället för åsikts inriktade??

Igår när jag åker till jobbet och åker förbi en stor rullande reklamskylt så står det "Nya numret av Amelia ute, läs om tjejers sexbloggande" Detta eviga sexbloggande hit och dit vi är massor med tjejer som skriver seriöst men det uppmärksammas ALDRIG. När får vi läsa om killars sexbloggande i veckotidningarna?? Nää säger ni de sexbloggar aldrig men det gör de visst!!

Nog om det snart så tror ni att jag är en feministisk rabiat kärring så jag lugnar mig lite och försöker bli snäll.

Hur kommer det sig att vissa saker blir stora på en gång? Jag tänker på sudoku. Antingen hatar man det eller så älskar man det. Få kan uttala det. Jag älskar det och har en liten bok med massor olika sudokusar i.

Det kom upp någon gång i våras/somras och helt plötsligt så finns det i varje tidning med sjävaktning (helst lätta), på nätet, böcker och överallt sitter människor och löser dessa små sifferkorsord.

Det är intressant att se olika tekniker för att lösa. Jag trodde att det bara fanns en dvs min. När C började lösa så insåg jag att han gjorde på ett annorlunda sätt och mera logiskt. Det är mina gener det.





Have a nice day!

Inga kommentarer: