06 februari 2006

6 februari

Jag är trött.. så trött som man blir i att sitta på kurs en hel dag och det är en amerikan som är kursledare och givetvis bara pratar amerikanska. Kursen är imorgon också.

Dels är det jobbigt att lyssna in på ett annat språk så länge, sen så får man frågor mellan varven och känner att uttalet inte är helt bra så det är lite tungt men jag är inte sämst i alla fall, varför nu det var tur??

Vad går jag då kurs i? Jo Scrum-tekniken. För den som inte förstod det helt så är det en form av Agile-tekniken.

Efter kursen träffade jag en kär vän som bor i den staden jag var på kurs i. Kursen var då ca 8 mil ifrån Stockhom och räknas som en av Sverigen universitetsstäder och jag kan lova att det var dyrare att stå 1 dag i parkeringshuset där än i Stockholm.

Inga kommentarer: