03 februari 2006

3 februari

I påskveckan ska vi åka upp till Hamra i Tänndalen och åka skidor. Jag älskar att åka skidor. Det är lite pyssel bara att åka 60 mil när man har en Skoda Fabia. Det är just inte den bilen man packar in skidutrustning i...

Sist var vi i Åre och då åkte vi tåg... jag kom då på varför det är så skönt att åka bil dit man ska bo även om man bor mitt i backen. Att släpa på mat, utrustning mm är inte kul inte men allting går.

I år har jag lånat mina föräldrars Peugeot någonting, det är en kombi i alla fall.. jag ska sedan försök övertala dem att köpa lastbågar så att jag kan få på den lånade packlinern. (barnen envsias med att om jag lånar deras fars packliner så behöver jag inga lastbågar men jag är för envis för att tro på dem, och de är för envisa för att tro på mig)

Jag har full utrustning, S har vuxit i ett set utrustning som finns i källaren, ska bara slipa kanterna men det är carving skidor så det är bra utrustning....

C har vuxit i ett par likadana carvingskidor, ska bara köpa ett par pjäxor i stl 41 och stavar. Pjäxorna får jag billigt av en jobbarkompis...

R kommer jag däremot att hyra till i år...

Sen har vi det där med skidskolan... S har jag bokat en för avancerade 8 åringar, han har åkt slalom sen han var 3 år. R och C har jag bokat 2 privatlektioner till för de vill förfina sin åkning...

Till sist är jag den som verkligen behöver gå i skidskola, jag åker hellre än bra och barnen svischar förbi mig snabbt som ögat... jag har inte bokat något till mig..

Titta här på bilden så ser ni varför det är så mysigt att åka skidor i påsk...

Inga kommentarer: