16 februari 2006

16 februari

Idag på projektmötet så går jag igenom standardfrågorna med alla projektdeltagare dvs

1. Vad gjorde du igår?
2. Vad ska du göra idag?
3. Är det något som hindrar dig idag?

När vi kommer till tjejen som sitter på supporten så svarar hon. Ja att det ringer hela tiden... Vad gör man då som projektledare/scrummaster jo man säger. Jag kopplar in mig på slingan och tar supporttelefonen fram till lunch (sen hade jag möten)..

Sagt och gjort... Kl 10.00 ber jag en ringa till supportnr för att kolla att min slinga verkligen fungerar (eftersom det inte har ringt ett samtal) Det fungerade...

Kl 12.00 kopplar jag ur mig och har inte tagit ett enda samtal!!!

Ha kom inte och säg att det ringer så himla mycket för jag har suttit där själv och det ringde inget! ;-)

Eller såg användarna att jag var inkopplad??

Inga kommentarer: