05 februari 2006

5 februari

Igår kom vi på att vi skulle åka till Stockholms största och bästa slalombacke som vi bara bor ett par km ifrån. Vi har aldrig åkt slalom där trots att vi älskar slalom och att vi bor så nära. Det blir nog för nära helt enkelt..

Jag och S åkte på vår utrustning och R och C hyrde snowboard... Det var lite meckigt för dem men till slut fick de ordning på liften... Min bror provade en gång i något fjäll att åka och det slutade med att liftpersonalen tröttnade på honom och körde upp honom med skotern.

Sen när ungdomarna äntligen hade kommit upp så började mecket med att ta sig ner.. De lärde sig riktigt snabbt. Det är imponerande. Nästa söndag vill de bege sig dit igen men både ville att jag skulle köpa handledsskydd. De har ordentligt ont..

S ville också prova att åka snowboard nästa vecka. Det kommer att sluta med att det bara är jag som åker slalom uppe i fjällen sen. Fördelen är att jag nu får åka om dem allihop :-)

Jag är öm i hela kroppen och ska krypa ned i ett varmt bad. Får säkert träningsvärk hela veckan sen.. det är det värt helt klart.

Inga kommentarer: