12 februari 2006

12 februari

Ännu en söndag när vi har varit ute i skidbacken hela dagen. Idag är jag inte alls lika trött som jag var förra söndagen. Jag och S kör slalom för fullt. S har åkt sen han var 3 år och alltid varit väldigt duktig och framåt (som alla föräldrar tycker om sina barn). För två år sedan åkte jag i Åre med barnen och de klagade (även S) över att de fick vänta så länge på mig nere vid liften. S var lite irriterad eftersom hans bröder åkte upp i sittliften för att försöka hinna ifatt mig medans han inte blev uppsläppt i liften av liftpersonalen.

I år är jag därför väldigt förvånad över att S verkar ha blivit väldigt farträdd. Jag pratade lite med honom och han sa att han var rädd att ramla och göra illa sig. Det är väl så att nu när han snart är 8 år så börjar han kanske förstå farorna med utförsåkning. Vad vet jag. Eller så är det jag som helt plötsligt åker så himla fort (skulle inte tro det).

Den här veckan har jag handlat skidutrustning och skidkläder för mycket pengar. På listan vad jag ska köpa till mig står
  • skidmössa
  • skidbyxor, kamoflagefärgade
  • skidvantar

Jag har däremot köpt följande

  • skidvantar R
  • skidvantar C
  • skidbyxor C
  • rånarluva S
  • snowboardskor R
  • snowboardskor C
  • snowboard R (ny)
  • snowboard med tillhörande skor C (begagnad)
  • en ny fångrem till C
  • 2 skidlås

Nu undrar ni säkert varför jag köpte 2 par snowboardskor till C... det paret som följde med var i min storlek och C har större fötter än mig. I år är vi lika långa så nästa år när han har vuxit ur snowboarden jag köpte är den lagom till mig så då ska jag och S börja åka snowboard också.

Sen kan man fundera varför jag köpte snowboards till R och C men en anledning är att jag hatar att köa till saker och ting och i Flottsbro var det 45 min kö för att hyra saker och det går inte att förboka så ska vi åka mera än veckan i Hamra så köpte jag och efersom R är 175 så är det vuxenstorlek och det säljs ingenting sådant begagnat... Dessutom tjänar man in det ganska fort. Idag betalade jag tex "bara" 350 kr för att åka skidor, förra söndagen gick det på 700 kr.

Inga kommentarer: