26 oktober 2005

26 oktober 2005




Det är egentligen lite lustigt, idag på vägen hem från jobbet gick jag och funderade på meningen med att skriva blogg och om det är några speciella yrkesgrupper eller sorters människor som bloggar. Nja jag tror inte att det är några speciella yrkesgrupper eller sorters människor som bloggar. Det enda gemensamma draget jag kan komma på är att man behöver vara lite kreativ för att vilja skriva.

Vad är egentligen en blogg?? För mig är det ett lätt sätt att slänga ut tankar, åsikter. Jag skriver inte dagbok i min blogg.

Hur ser en blogg ut? Min första tanke är att det är en enkel sida där man ser senaste bloggarna, lite länkar och ett arkiv. Den här bloggen har jag designat om lite så att den mer liknar en hemsida. Varför då? För att jag ville se vad som gick att göra samt att jag tyckte att min blogg såg lite fattig och tråkig ut.

Det här har jag suttit och tänkt på under resan med pendeltåget, ska gå in och köpa mjölk (som ständigt är slut hemma) och vad ser jag då på löpsedeln! (jaha jag måste komma ihåg det också men något i stil med) "Nya trenden, tjejers sexbloggande"

Då blir jag lite sur, så är det inte att det bara är tjejer som bloggar och denna handlar om allt utom sex!!

Nog om det, lämna gärna din åsikt om bloggande i Gästboken

Inga kommentarer: