25 oktober 2005

25 oktober 2005

Jag måste skriva några rader om hockeymatchen igår. Jag och S hade bra på matchen på alla sätt och vis, dels så gjorde vi något helt själva som han tyckte var roligt (hans bröder var glada över att vi två var borta).

Att se hockey på Hovet är så mycket bättre än att se hockey i Globen. Man är så mycket närmare och känslan och stämningen är otroligt bättre.

Matchen var superstökig, det var bara utvisning eller utvisning och det var Bofors som ledde utvisningsligan överlägset....

S som är Hammarbyare levde sig in i matchen och sjöng och skrek med övriga på matchen. Under andra perioden så säger han att det är det roligaste han har gjort...

Läs här om alla stökigheter i matchen...

Nu måste jag också skriva lite om alla föräldrar som var på matchen. Att vissa supportrar beter sig illa vet vi alla och det tycker jag inte på något vis är försvarbart. Man kan heja på ett lag utan att vara otrevlig och att slåss.

På läktaren satt ett gäng 10-åringar (tror jag) med sina föräldrar. Barnen skriker och gestikulerar vilt på det mest otrevliga viset. Allt ifrån "domaren har du inga ögon", "åk hem djävla pack" mm och dessa föräldrar säger INGENTING!! Fy säger jag bara, hur ska det någonsin bli bättre om vi vuxna inte kan säga åt barnen hur man beter sig. Jag har inget till övers för sånt..

De kan ta och spola ner sig i

Nu några rader till Emelie, Golden Hits låter underbart tycker jag men just nu har jag ett stort hål i kassan efter att jag ska ta och betala min kvarskatt (finns det något värre??) så jag står över denna gång.

Alla ni som gillar att pyssla titta in på Annelies sida och se alla fina saker man kan göra, jag har ju turen att ha en av de sakerna hemma hos mig. Tack!!!



Nu borde jag egentligen ta hand om allt hushållsarbete men eftersom datorn är tom (alltså stolen framför så att man kan sitta här) så fortsätter jag med min nya hobby att designa om denna sida. Helt superkul vad mycket man kan göra med en gratis standardprodukt som är tillför att "bara" publicera bloggar i. För en som är lite bevandrad i html-djungeln kan man ändra massor med kul...

Ha en trevlig kväll i soffan!

Kramar till er alla

ps. jag hoppas att den jag känner som har haft garagefika ikväll tittar in här inom kort ds..

Inga kommentarer: