20 oktober 2005

20 oktober 2005

Nu är jag riktigt inne... Även jag har en egen blogg :)

Det var på tiden, eller är det ute nu att blogga??

Bara att sätta upp den här sidan tog för mig tid och evigheter. Frågan är om jag kommer att våga sprida den sen.

Imorse när jag kom ut igenom porten sen med min 7-åring så står en granne och väntar på oss. Hon har varit barnvakt åt sitt barnbarn som är kompis med min 7-åring. Hon undrar om han vill åka med henne i bilen ner till skolan. LYX säger jag bara. Istället för att skynda ner till skolan så kan jag gå raka vägen ner till tåget. Det är vardagslyx. Jag kände mig glad och lycklig hela dagen bara för en så enkel sak.

Kvällen har jag sedan avslutat på ett styrelsemöte i barnens tennisklubb. Det var dramatiskt värre. Ordföranden avgår med omedelbar verkan på grund av de motsättningar som finns i styrelsen. Efter att han har sagt det så går han ut genom dörren.

Kvar sitter vi och gapar och tar flera minuter innan vi har fattat vad som har hänt. Det är riktigt kul att sitta i styrelsen i en idrottsförening, man lär sig massor och fler borde prova på det tycker jag. Är man konflikträdd så bör man undvika detta.

Nu ska jag krypa till kojs och drömma sött (som resten av familjen gör)..

Inga kommentarer: