22 oktober 2005

22 oktober 2005

Lördagmorgnar är ganska lugna och sköna i vanliga fall i den här familjen. Mina barn tycker om att strosa omkring i morgonrockar och ligga under fleece-filten i soffan en bra bit in på dagen. Jag tycker också att det är oerhört skönt att bara ta det lugnt på morgonen.

Den här morgonen blev lite mer hektisk än vanligt då barnen skulle iväg till sin pappa vid tio-tiden. Jag vaknade vid halv nio och fick en sådan där "jag har försovit mig känsla" och studsade därför upp ur sängen. Alla barnen var uppe och fixade med något. Jag hann bara sätta ner fötterna på golvet när jag får höra att det inte finns något bröd.

C som alltid är snäll och hjälpsam cyklade ner till Statoil för att köpa bröd medan hans lillebror roade sig med att ta tid på hur lång tid detta tog.

När barnen hade gått höll jag på i 3 timmar innan jag äntligen hade lyckats komponera en simpel liten matlista.

Idag tror jag alla människor handlade för det var fullt i hela affären. När vi försöker kryssa fram mellan andra vagnar så får jag ett sådant sockerfall så jag tror att jag ska gå ned för räkning. Jag gör något som jag aldrig har gjort i hela mitt liv... nämligen äter av smågodiset.. fy på mig!

Nu ska jag se om jag kan lyckas göra mig iordning inför att Petra och Magnus ska komma över och äta lite delikat mat med oss.

Inga kommentarer: