07 december 2005

7 december

Sista tiden har varit så stressig så jag har återigen fått sätta mig ner och tänka på vad jag ska prioritera och hur jag ska underlätta det dagliga livet. En artikelserie i DN gav mig mycket inspiration. Ikväll har jag nu suttit och gjort det jag är bra på... Att planera... Jag har gjort 3 olika veckomatlistor samt inköpslista och receptlista till en vecka. Sen tänkte jag fylla på med resten vartefter jag behöver göra de inköpen...

Jag hoppas att det ska underlätta...

Jag har också övat på att säga nej.. Jag har sagt nej eller ställt in 4 saker denna vecka och jag känner mig riktigt duktig...

Imorgon ska jag åka till jobbet med 20.200 kronor i handväskan. Gissa vem som kommer hålla hårt i den. Det är de pengarna jag ska betala salamikorvs fakturan med. När alla har betalat (3 fattas trots att sista dagen var idag) ska jag sätta in 10.100 kronor på barnens klasskasse konto...

Det verkar som om jobbet att samla in pengar är över till klassresan...

Då blogger är supersegt idag så skippar jag bilderna....

Inga kommentarer: