16 december 2005

16 december

Den här veckan har jag verkligen försökt att ta det lugnt. Jag har bara planerat in en sak per dag att göra. Förutom igår. Då var jag tvungen att göra två saker och det är nog sista gången som jag gör det (detta år i alla fall).

Jag vet att det blir stressigt att hinna laga middag så jag köper med mig mat ifrån matsalen på jobbet. De säljer för 25 kr / portion efter 13.30. Jag köper 3 portioner pannkaka och sylt. De är så rara så de la allt i en kartong och då behövde jag bara betala för 1 portion. Suveränt tycker jag som är lite fattig efter julklappshandeln.

Jag åker ifrån jobbet tidigt för att hinna hämta S på fritids. Jag hinner sedan hem i lugn och ro att lämna honom och hämta C som har match 16.00. 15.40 hämtar vi hans dubbelpartner (tennis) utanför den lokala ICA handlaren.

När vi kommer till tennismatchen upptäcker jag (till min fasa) att hela KM i dubbel ska spelas färdigt den kvällen. Vinner de matchen så har de en till kl 18.00 och vinner de den så har de final 19.30. Vi som ska på kalas 3 mil längre bort (den norra delen av Stockholm) och det tar tid att åka när man bor på den södra delen av Stockholm.

Matchen är fruktansvärt spännande. Motståndarna vinner första set, ?mitt lag? vinner andra set i tie-break och det blir ett avgörande set. De vinner det också (det var ?bara? ett tie-break set). C?s pappa säger att C kan ringa honom för att bli hemskjutsad sen så jag åker iväg hemåt.

Väl hemma värmer jag mat som vi glufsar i oss. Vi sätter oss sedan i bilen för att åka (kl 17.40) då ringer C och säger att matchen började tidigare och de förlorade mot några 18-åringar så nu vill de hem. Jag tänker att han kan åka med på kalaset i alla fall så jag hämtar dem skjutsar hem C som turbo-duschar. Under tiden värmer jag hans mat och lägger i en matlåda så att han kan äta i bilen.

Jag hämtar S?s läsebok så att han kan göra sin läsläxa i bilen.

Vi åker iväg 18.15 och det är minimalt med köer så det går bra tills pang.. Det har varit en seriekrock 3 filer är avstängda och 1 är öppen. Det går trögt måste jag säga.

Vi kommer fram 19.00 till kalaset och skulle egentligen behöva åka hem 19.30 för att S ska orka i skolan men det går ju inte. Vi åker vid 20.15 och kommer hem till 21.00

Vad har jag då lärt mig av detta??? Jo gör bara en sak per dag, inga kalas i veckorna och inte ta med en ungdom som har spelat 2 matcher på kalas. Stackarn var så trött så han ville bara vara hemma och vila..

Nu hoppas jag på en lugn och skön helg där vi bara ska baka lussebullar.

Inga kommentarer: