18 december 2005

18 december

Idag har det varit en riktig "julstöks-dag" men i lugn och ro. S gick omkring i sin tomtepyjamas fram till kl 17.00 då han klädde på sig för att gå till sin pappa. Vi åt frukost i lugn och ro och sedan började vi baka lusse-bullar på Åsa vis... dvs en lussebulledeg med kesella men som sedan bakas ut som vanliga bullar med enbart mandelmassa (i massor) och russin som fyllning. Sedan penslas de med pärlsocker. En riktig sockerbombs intag med andra ord..

När de var klara så bakade vi en mjuk pepparkaka. Äldste sonen kokade kola som sedan yngste sonen glatt hjälpte till att slå in (det är ingen annan som tycker det är speciellt kul)

Vi har mumsat bullar, kakor och kolor hela dagen lång. Lite middag fick barnen också :-)

Vid 16-tiden kom granen åkandes. Jag har en sådan tur att jag har en mor och far som hugger en på landstället och sedan levererar den hem till dörren och passar in den i fot och allt. S frågade om det var en kungsgran och jag säger mycket glatt att det givetvis är en Sättragran...

Lite annorlunda granar blir det från Sättra men det är det som är charmen tycker jag. När jag har fått tillbaka min bästa dator så lovar jag att det blir bilder både på rummet och granen.

Ha en trevlig 4:e advent.

Kram till er alla!!

Inga kommentarer: